Nästa träff är torsdagen den 20 februari!

Det blir ett besök hos Världsbutiken Helsingborg på Bruksgatan för medlemmar i föreningen.

Världsbutiken i Helsingborg drivs av Föreningen för global rättvisa. Det är en ideell, religiöst och politiskt obunden samverkan. Föreningen och butiken drivs av volontärer. Föreningen är även en del av organisationen Fair Trade. Butiken gynnar mindre producenter runt om i världen.

Kvällens värdinna Kerstin Hjerpe, tillsammans med sina kollegor Anette och Gunnel ger oss inblick i föreningens verksamhet och hur de samverkar för en mer rättvis värld och vi får information om Agenda 2030. Vi får även prova på lite av butikens varor samt handla.

Vi ser fram emot ett intressant och innehållsrikt möte tillsammans och hoppas på högt deltagande!

Anmälan och betalning senast den 13/2.

Välkommen!
//Styrelsen