3-bild-color.jpg3-bild-mono.jpg

Välkomna till 2018 års första träff!

Hjärtligt välkomna medlemmar i Helsingborgs Sekreterarförening till 2018 års första sammankomst!

Måndagen den 22 januari träffas vi på Träffpunkt Tågaborg kl. 18.00. Då kommer Else-Marie Larsen, verksamhetsansvarig för Helsingborgs Kvinnojour och berättar om deras verksamhet och om de insatser som de gör för utsatta kvinnor i vårt samhälle.

Sista anmälningsdag och betalning är den 16/1.

Varmt välkomna!

Tack Samtliga Medlemmar för verksamhetsåret 2017!

Tack Alla Medlemmar som kom och gjorde att vår julavslutning på Scandic Nord i Helsingborg blev så trevlig! Vårt varmaste tack till både Andrea Torstensson för värdskapet och till Ingrid Ohlsson för ditt rörande och varma föredrag! Tack Samtliga Medlemmar för det här verksamhetsåret! Nu önskar vi i Styrelsen Er Alla En Riktigt God Jul & Ett Gott Nytt År så ses vi 2018 igen!

Julavslutning 2017

Årets sista träff är vår julavslutning tis. den 5/12 på Scandic Nord i Helsingborg.

Vår värd, Andrea Torstensson visar lite nyheter och informerar om vad som är på gång inom Scandic och sedan äter vi en gemensam middag. Efter det kommer vi att få lyssna till ett föredrag av Ingrid Ohlsson där hon berättar om sin film "Emerich - Vägen, valet & kärleken", vänskapen med Emerich Roth och om att följa sitt hjärta. Vi avslutar kvällen med vårt traditionsenliga julklappsbus.

Anmälan och betalning senast tis. 28/11. Inbjudan gäller för medlemmar i Helsingborgs Sekreterarförening.

Hjärtligt välkommen!

Foto lånat av Scandic Nord Helsingborg & Ingrid Ohlsson

Välkomna till bokkväll med Ellen hos Akademibokhandeln!

Nästa träff för medlemmar i föreningen är torsdagen den 9 november. Det är återigen dags för en underbar bokkväll med Ellen!

Vi träffas på Akademibokhandeln Stortorget i Helsingborg. OBS! Kl 19.00

Trots att Ellen numera lever ett energiskt och givande Senioritaliv hälsar hon oss troget välkomna till en bokkväll. Vi får ta del av höstens spännande lästips och Ellen ger oss en guidning i den litterära djungeln. Kåserier, tävling och mer förgyller kvällen. Passa på att fylla hyllan, köpa julklappar och presenter. Vi lyssnar, läser, pratar, äter & minglar!

Anmälan och betalning till Lena senast den 1/11.

Hjärtligt välkomna!

Bild lånad av www.akademibokhandeln.se

Shopping i Ullared 2017-10-20!

Fredagen den 20/10 avgår bussen kl 12.30 till shoppingvänliga Gekås i Ullared för vår förening. Det finns några enstaka platser kvar i bussen. Är du sugen på att följa med? Hör i så fall av dig till Lena snarast och stäm av med henne. Därefter betalar du in för resan! Vi ser fram emot en kul dag tillsammans!

Bild lånad av www.gekas.se